هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد
01 مرداد 1403
هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد

به گزارش دبیرخانه جایزه ملی فناوری اطلاعات هشتمین دوره این رویداد با شعار"هوش مصنوعی، کسب و کار، جامعه و دولت" آغاز به کار کرد.

این رویداد به عنوان مهم‌ترین و موثرترین محفل علمی کشور، با گردآوردن همه اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران ملّی در زمینه «فناوری اطلاعات» کانونی را برای تبادل آرا و ارائه دستاوردهای جدید سازمان‌ها و نهادهای فعال در این عرصه فراهم می‌سازد.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) بنا دارد هشتمین دوره رویداد یاد شده را در دی ماه 1403 با اهداف زیر برگزار نماید:

  • معرفی دستاوردهای برگزیده در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات؛
  • برقراری پیوند و تعامل میان صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم انسانی و اجتماعی، سیاست‌گذاری و مدیریت، علوم مهندسی در حوزة فناوری اطلاعات و زمینه‌های مرتبط؛
  • بهبود و تقویت نگرش میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای با تمرکز بر هوش مصنوعی در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات؛
  • برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در حوزه‌های گوناگون اجتماعی ـ فرهنگی، سیاستی ـ ‌مدیریتی، و علمی ـ ‌فناورانه در راستای کاربست هوش مصنوعی در محصولات و سیاست‌گذاری‌ها.

این رویداد در بخش‌های زیر برگزار می‌گردد:

  • محصول: هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه‌ء  کاربرد فناوری اطلاعات است که می‌تواند محصول و خدمت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، و ارتباطاتی ( شبکه‌ای)، استانداردها، معماری‌ها و روش‌شناسی‌های طراحی وساخت سامانه‌های کاربردی، و روش‌ها و استانداردهای کاربرد فناوری اطلاعات و اشاعه‌ء آن‌ها در بستری فرهنگی_ اجتماعی ارائه شود. به برگزیدگان، " جایزه فناوری اطلاعات برتر" ( فاب) با هدف‌های ز یر اعطا می‌شود:
  • معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار؛
  • تشویق به توسعه محصولات فناورانه؛
  • کمک به تولید و صادرات محصولات فناورانه؛
  • توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی محصولات فناورانه.

 

  • مدیران برتر فناوری اطلاعات:  جایزه "مبفا" یک جایزه فردی است که به مدیران برتر فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها، سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی اختصاص دارد و با هدف شناسایی و بررسی مدیران برتر  این حوزه، افزایش انگیزه جهت ارتقای توانمندی آن‌ها، ایجاد فضای رقابتی و پویا بین متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و در نهایت آگاه سازی مدیران عالی کشور از نخبگان حوزه فناوری اطلاعات شکل گرفته است این مدیران از منظر معیارهایی نظیر توانمندی کار گروهی، توانمندی آموزشی، توانمندی پژوهشی، توانمندی اجرایی، جوایز و افتخارات و داستان موفقیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

  • جایزه ملی  شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول آفرین:  این جایزه سعی دارد  یک پل ارتباطی مستقیم و بی‌واسطه با هدف آشنایی مدیران عالی و سایر دولتمردان با توانمندی‌های شرکت‌های کوچک و بزرگ فعال در عرصه فناوری کشور که پتانسیل‌های توسعه و تحول‌آفرینی در ابعاد مختلف مورد نظر را دارند. هر شرکت با شرکت‌های هم سطح خودمورد ارزیابی قرار گرفته و رقابت می‌کند. این جایزه به منظور شناسایی و تجلیل از این شرکت‌ها و در راستای ماموریت‌های اصلی همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات اعطا خواهد شد. لازم به ذکر است شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها، از جمله مخاطبان این بخش محسوب می‌شوند.

 

  • مقاله: چکیده‌ی مقاله‌ها در این رویداد باید در یکی از محورهای سه‌گانه علمی_ فناوری، سیاستی- مدیریتی، اجتماعی_ فرهنگی باشد. ایرانداک در نظر دارد مقاله‌های برگزیده‌ء رویداد را در نشریه‌‌ء علمی-پژوهشی " پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات" منتشر و در پایگاه‌های ISC و Civilica  نمایه کند.
  • نمایشگاه تخصصی: هم‌زمان با برگزاری همایش، نمایشگاه‌هایی از آخرین دستاوردهای سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.